de profeta, professor i professional

Ja fa dos o tres anys vaig registrar el domini blenderpro.cat . Una de les intencions principals amb què ho feia era començar a publicar tutorials sobre el programa, en català. Se suposa que el fet d’estar escrivint aquestes línies és una renovació del propòsit. Ja sabem que els començaments de curs i d’any s’hi presten més. Per a fer-m’ho una mica més fàcil, com que elaborar un tutorial és quelcom que no sempre tindré el temps de fer, em dono permís a mi mateix perquè aquesta pàgina sigui un espai de mostra de les experimentacions amb o sense tanta importància que vagi fent amb el programa Blender, o amb altres programes o estètiques que consideri que hi estan relacionades.

Sóc en Raimon Guarro i Nogués i si m’he de posar una etiqueta, és la d’artista visual. L’any 2000 jo tenia justament vint anys i, com comprendràs, en els anys anteriors i els que el van seguir em van interessar o atreure força coses. Una d’elles era la creació 3D. Vaig jugar força amb un programa que es deia Bryce, i que estava sobretot orientat a la creació de paisatges. També batallava de manera interminable intentant craquejar 3DStudio Max i seguia uns tutorials que ensenyaven a fer una natura morta que contenia una taronja i una ampolla. Però tenia la sensació que no acabava d’entendre’m amb el programa. A més, encara que en aquell moment piratejar programes no em produia cap mala consciència, no t’enganyaré, sí que tota la parafernàlia que l’acompanyava i la sensació d’estar fent una cosa informàticament arriscada em cansava molt. Sovint calia descarregar megabytes i megabytes t’un arxiu d’instal·lació que finalment acabava no funcionant.

Amb molts altres programes relacionats amb el món de la creació visual com Macromedia Flash i Photoshop em passaven coses similars. Encara que ja era usuari d’eines com Firefox i Open Office i sabia que hi havia alternatives de programari lliure a aquests programes, desconeixia quines eren exactament o potser creia que no satisfeien les meves nececessitats. Paradoxalment, en el cas del 3D al final vaig creure que el programari lliure era la meva única sortida, perquè em sentia frustrat o limitat amb tot allò altre que havia anat experimentant fins llavors. Em va ser difícil assabentar-me de l’existència de Blender. Era l’any 2004. Internet, Blender i jo mateix érem uns altres. I tant difícil fou com que va ser quasi per casualitat, em sembla recordar. Però em sentia tan afortunat d’aquesta casualitat (com si fos una història d’amor) que vaig decidir agafar-m’hi amb ungles i dents, i des de llavors no he deixat d’aprendre coses dins el programa, però també de més enllà.

Si aquesta pàgina serveix per a recollir, endreçar, i fer una mica més útil aquesta experiència i coneixements que he anat adquirint, ja hauré aconseguit el meu objectiu. Espero que sigui així per tu. Recorda que pots contactar amb mi per a qualsevol pregunta o suggeriment. I si vols estar al dia de la meva activitat professional i artística, t’animo a subscriure’t al butlletí!